Vilken start på veckan.

Alltså vilken start på veckan jag fick igår, ni vet när jag berättade om att jag tidigare blivit erbjuden en 40 % tjänst på förskolan där jag vikarierat, men jag tackade nej pga av skolan. Igår ringde rektorn till mig igen och frågade om jag nu ville ha en 60 % tjänst för att de på förskolan så gärna ville ha mig. Hur glad blir man inte då, man känner sig så jävla stolt. Så nu har jag bestämt mig för att testa, vi ska ta en månad i taget och jag får ledigt varje gång skolan kommer i vägen. Exempelvis vid inne veckor och examinationer, så det känns som att dom verkligen förstår att skolan måste komma först, dem vill inte heller att jag ska hamna efter. Men det är inte pga att få jobba i vår som jag tar den här tjänsten, utan det är för att de då ger mig jobb i sommar och mest troligt en tjänst när jag är färdig med skolan. Men denna deal är ju perfekt, att slippa springvikariera, för jag älskar den här förskolan. Verkligen världens bästa personal. 
 
Jag är väldigt medveten om att jag kommer vara stressad, att vissa veckor kommer bli helt sjuka med både jobb och plugg. Men det känns ändå helt klart värt, att bli lovad jobb och få in extra pengar. Att ha ett schema att gå efter känns ju bara det magiskt. Ett litet skrytinlägg kanske, men stör det er så behöver ni inte läsa älsklingar, för jag är då riktigt nöjd iallafall. Äntligen känns det värt att plugga till förskollärare. 
 
 
 
 

Kommentarer
Cajen säger:

Du är såå värd det!! Puss❤️

Svar: Åh tack fina fina du<3 gla jag blir!
Josefine Pettersson

2016-01-12 | 12:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback