Lite måndagspepp.

För ovanlighetens skull så ska jag faktiskt försöka mig på ett litet peppinlägg till mig själv, för det är allt för sällan jag ger mig själv positiv feedback. Men idag när jag gick hem från korpen efter ha avslutat ett tufft spinningpass på 120 minuter så kände jag bara att "fyfan vad grym jag är". Jag gav verkligen allt under de två timmarna och jag kände hur mycket min kropp klarar av. Det är sällan jag känner hur mycket jag faktiskt orkar i träningsväg, jag ser istället det jag inte orkar. Använder jag sex kilos hantlarna när jag kör biceps blir jag besviken för att jag inte använder sjuorna, står jag i 40 minuter på crosstrainern känner jag mig mycket sämre än de som står i en timma. Den där ständiga jämförelsen med andra är det värsta.
 
Mitt nyårslöfte inför 2016 ska inte bli ett sånt där klyshigt "jag ska sluta äta godis blablabla", för det slutar med att man är duktig i flera veckor men när man sedan för en gång skull ska unna sig så kommer slaget i magen av att man än en gång inte lyckades. Vad fan är det för skit ens. Mitt nyårslöfte ska istället bli att vara snällare mot mig själv, att se och vara nöjd över de saker jag uppnår istället för att se allt jag inte gör. Detta gäller både inom träning, skolan och allt som har med livet att göra. Att sluta ha så höga krav. Att sluta jämföra mig med andra och ständigt lägga fokus på vad de gör, det är deras ensak och att jämföra sig med någon annan än sig själv är bara idioti.
 
Jag ska sluta lägga energi på saker som jag faktiskt inte bryr mig om, för det tar mer energi än vad det ger. Jag ska göra saker som jag tycker är roligt och inte göra saker för att folk tycker det är roligt. Jag ska vara med människor jag mår bra av att vara med och inte dem som ger mig klump i magen, det är dock en extrem tur att det finns väldigt få av sådana personer i mitt liv. För jag är omringad av så otroligt många fina människor. Sen att inte vilja vara med folk och faktiskt inte ha tid, det är två helt olika saker. Jag har väldigt mycket saker i mitt liv som tar upp tid såsom skola, träning, jobb, pojkvän, familj och vänner vilket gör det svårt att hinna med allt ibland utan att vara sönderstressad inifrån och ut. De vänner jag har, de vill jag vara med och de får de helt enkelt lita på det oavsett om det går längre tid mellan gångerna vi ses ibland.  Men att stressa igenom veckorna för att hinna med allt och alla, det orkar jag ärligt talat inte. Så mitt nyårslöfte ska vara att bli en snällare person när det kommer till hur jag är mot mig själv, och det nyårslöftet ska jag nog tjuvstarta med och inte vänta till årsskiftet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback