onödigt att läsa, men skönt att skriva av sig.

Stressad, ont i magen och retad av oro som ständigt finns där. Hatar den där känslan, känslan av att jag tror att jag inte kommer göra bra ifrån mig eller att jag inte ska duga. Vill alltid prestera och göra bra ifrån mig i skolan, och jag måste alltid känna att jag har kontrollen. Därför älskar jag sommaren mer än vintern, den är så mycket mer bekymmersfri. Sommarlov, inga måsten, inga tider att hålla och framförallt inga läxor. Jag pressar mig ibland för hårt, lägger onödigt stor press på mig själv som jag inte egentligen behöver. Jag stressar upp mig över saker som jag egentligen klarar helt utan problem, men tanken av att misslyckas skrämmer mig nog lite. Jag hatar att göra fel, jag hatar det. Kanske därför de där läskiga mardrömmar spökar för mig om nätterna, jag har läst att man får mardrömmar av stress. Måste lära mig att stänga av, ta djupa andetag och låta huvudet vila. Enda gången jag verkligen gör det är på lördagar, då skiter jag i allt och gör det jag själv vill. Och det tror jag är viktigt, kanske därför jag lever för helgerna, för det är då jag gör som jag känner och vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback